Schoonheid heeft geen prijs

Klooster

In Amerika besteden mensen meer geld aan persoonlijke verzorging en cosmetica, dan aan boeken en opleidingen. Wereldwijd is de cosmetica een miljardenindustrie. De schoonheidsindustrie is in handen van enkele multinationals in Europa en de USA. Frankrijk (L’Oreal) en de USA (Proctor& Gamble) zijn de leidende landen.

Schoonheid is vergankelijk, industrie doet goede zaken

Schoonheid is voor veel vrouwen een belangrijk onderdeel van hun zelfbeeld. Omdat schoonheid vergankelijk is, doet de cosmetica-industrie goede zaken. Beloftes van verdwijnende rimpels na gebruik van merk X dringen dagelijks bij ons binnen via billboards, tijdschriften en televisieprogramma’s.

Luisteren zonder oordeel

Ik weet een betere manier om je rimpels te verzachten. Ga eens naar een klooster of een bezinningscentrum en besteed een paar dagen aan jezelf. Eenieder die op zoek is naar liefde en licht (en wie is dat niet) zal merken hoe goed het doet om in aandacht tijd door te brengen. In aandacht naar je lichaam luisteren. Met aandacht naar de verhalen van andere mensen luisteren. Luisteren met je hart, zonder oordeel.

Ik voorspel dat je met een lichtere tred en een meer ontspannen gezicht naar huis gaat.

Door: Liesbeth Woertman.

Psychologie van het Uiterlijk

2 gedachten over “Schoonheid heeft geen prijs

  1. Gelijk heb je, Liesbeth. Mooi verwoord en wat mij betreft helemaal waar. Kom maar op met die rimpels op mijn gezicht, ik kan ze hebben.

  2. drie dagen zingen, mediteren en met aandacht in mijn lichaam en bij andere mensen zijn, doet me zo goed. ik ben alweer twee dagen thuis en aan het werk. Ik loop nog steeds te zingen en te stralen. dank voor je reactie Lotte

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

drie × 3 =